T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / NAZİLLİ - Asımın Nesli Anadolu İmam Hatip Lisesi

Proje Okulu Nedir?

Teknolojik gelişmeler ve sosyal değişmelerin eğitime yansımaları olmakta, bu durum eğitimin de farklı bakış açılarıyla ele alınmasını beraberinde getirmektedir. Diğer yandan bilgi çağında yaşanılması, iletişim araçlarının çok hızla gelişmesi, uluslararası ilişkilerin çok ön plana çıkması, nevzuhur dini akımların ortaya çıkmasının yanı sıra eğitim kalitesinin artırılması hedefi, ortak alanın dışında daha yoğun eğitimlerin verildiği okulların varlığına ihtiyaç hissettirmektedir. Kısaca “proje okulları” olarak adlandırdığımız okullarımız böyle bir ihtiyaç, hedeflerin ürünleri olarak düşünülmüş ve faaliyete geçirilmiş okullarımızdır.

Bu okullarımızı dört farklı kategoride inceleyebiliriz; İlk olarak ülkemizin din eğitimi alanındaki tecrübelerinden yararlanmak isteyen Müslüman ülkeler ile içinde Müslümanların yaşadığı ülkelerdeki toplulukların talebine cevap vermek, ihtiyaç duyulan din eğitimi ve din hizmeti personelinin yetişmesine katkı sağlamak, ilgili ülkelerle ikili ilişkileri geliştirmek ve dünya barışına katkıda bulunmak amacıyla Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri açılmıştır.

Arapça ve İngilizce konuşan ülkelerle beşeri, ilmi ve iktisadi münasebetleri geliştirmek, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların çalışmalarında ve hizmetlerinde ihtiyaç duyulan personelin yetiştirilmesine katkı sağlamak, ileri düzey yabancı dil becerisi ve akademik bilgiye sahip başarılı öğrenciler yetiştirmek amacıyla yabancı dil hazırlık sınıfı bulunan Anadolu İmam Hatip Liselerimiz bulunmaktadır.

Hafızlık programı uygulayan okullarda; İslami İlimler, Din Eğitimi ve Din Hizmetleri alanında nitelikli ilim ve hizmet adamlarının yetişmesi için Kur’an-ı Kerim’i ezberleyen hafız öğrencilerin seçilerek, hafızlıklarının güçlendirilmesi, kendilerine Arapça dil desteği verilmesi, mesleki ve akademik gelişimlerinin ve sosyal-kültürel etkinliklerle kişisel gelişimlerinin sağlanması hedeflenmektedir. İmam Hatip Ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin yaş ve zekâ seviyesi Kur’an hafızlığı için çok uygundur. Bu yaşlarda daha çabuk, kolay ve kalıcı hafızlık yapılabilmektedir. İmam Hatip ortaokulu öğrencileri haftalık ders çizelgesinin 4. Maddesinde belirtilen imkânlardan yararlanarak hafızlık eğitiminin hazırlık aşamasını okulda alabilmektedirler. Sonrasında bir (1) yıl ara vererek hafızlıklarını tamamlamaktadırlar. Son zamanlarda ülkemizde bu uygulama hızla yayılmaktadır. Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından da çok kabul gören bu uygulama için Başkanlık özel bir müfredat hazırlamıştır. Bu modelle öğrenciler akademik öğrenmeden ve örgün eğitimden kopmadan nitelikli bir şekilde bir (1) yıl ara vererek hafızlık yapabilmektedirler.

DAYANAĞIMIZ

6528 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, Madde: 22 (9) “Yurt içi veya yurt dışında, yerli veya yabancı kurum ve kuruluşlarla veya başka ülkelerle işbirliği anlaşması çerçevesinde kurulan ve ulusal veya uluslararası proje yürüten okul ve kurumlar, Bakan onayı ile proje okulu olarak seçilen ve belirli eğitim reformu ve programları uygulanan okul ve kurumlar ile Bakan onayıyla doğrudan Bakanlık merkez teşkilatına bağlanan kurumlara yapılacak öğretmen atamaları ve yönetici görevlendirmeleri Bakan tarafından yapılır.”

AMAÇLARIMIZ

1. Öğrencilerin ilgi ve kabiliyetlerine göre kendilerini akademik, mesleki, sosyal ve kişisel yönden geliştirebilecekleri eğitim ortamlarını ve öğrenme süreçlerini hazırlamak,

2. Akademik başarının yanı sıra öğrencilerin kendilerini mutlu hissedecekleri sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif projeleri etkin olarak uygulayan, kariyer planlaması ile birlikte karakter gelişimini de önceleyen, medeniyet değerlerimize sahip, özgüveni tam nesillerin yetişmesine imkân hazırlamak,

3. Günümüz dünyasının sorunlarına cevap verebilecek, iletişim ve dil becerisine sahip, kendi kültürüyle bütünleşmiş, farklı kültürlerle barışık, girişimcilik yönü gelişmiş ve vizyon sahibi nesiller yetiştirmek,

4. Ülkemizin din eğitimi alanındaki tecrübelerini farklı dünya ülkeleriyle paylaşmak ve ihtiyaç duyan toplulukların taleplerine cevap vermektir.

“HER ŞEY DOĞRU BİR TERCİHLE BAŞLAR”

Aydın ili Nazilli ilçesinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında hizmete giren okulumuz Türkiye’deki Fen ve Sosyal Bilimler Projesi uygulayan 44 imam hatip lisesinden biridir. Okulumuzun bünyesinde imam hatip ortaokulu da bulunmaktadır. 16.000 m2’lik alana inşa edilen okulumuzda 32 derslikli okul binası dışında 240 öğrenci kapasiteli pansiyon ve 500 seyirci kapasiteli kapalı spor salonu mevcuttur. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Fen ve Sosyal Bilimler Projesi kapsamında; okulumuzu tercih eden öğrencilerimize 4 yılda İmam Hatip Lisesi programı ile öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve kapasitelerine göre fen ya da sosyal bilimler programı uygulanmaktadır. Üniversiteler ile eğitimde işbirliği protokolleri, danışma kurulu, haftalık seminerler, Cumartesi dersleri, proje okulları arası ortak sınavlar, yaz tatillerinde İngilizce ve Arapça kampları ve üniversiteye %100 yerleştirme hedefler arasındadır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.05.2017 - Güncelleme: 04.06.2017 02:06 - Görüntülenme: 4435
  Beğen | 22  kişi beğendi